Raus

Etter å ha skapt verdi for små og store bedrifter i mer enn 21 år, har vi lyst til å dele noen av erfaringene vi har høstet med deg.

Vi har derfor lansert konseptet RAUS, der vi deler smarte tips og gode råd om hvordan bedriften du jobber i kan jobbe for å nå målene sine.

Vi deler også ukentlige tips i podcasten HausPodden.

13.03.25

Hvordan få nettsiden på Google

Det er ikke så vanskelig å få nettsiden på Google, men å få den høyt opp krever innsats. Her er noen tips som sikrer at den både kommer opp på Google, og at den får best mulig synlighet.

Slik får du nettsiden på Google
20.02.25

Nyttige verktøy og metoder for å lage en god strategi

Dette er de metodene og verktøyene vi anbefaler at du bruker når du skal utvikle en god strategi for en virksomhet.

Tips til metoder og verktøy for strategiutvikling

Hvordan bli synlig i ChatGPT og andre KI-verktøy?

Er det håpløst å få god digital synlighet nå som flere skroter Google til fordel for ChatGPT og andre KI-verktøy?

Slik får du KI-synlighet
29.11.24

Misjon og visjon: hva er forskjellen?

Det å ha både en visjon og en misjon er smart for både bedrifter og organisasjoner. Men hva er egentlig forskjellen på misjon og visjon?

Forskjellen på misjon og visjon
15.11.24

Forutsetningen for en god nettside: tenk på målgruppa di først

En viktig forutsetning for at du skal få en god nettside, er at du tenker på målgruppa di før du tenker på deg selv. Men hvordan møte brukerbehov?

Slik jobber du med brukerbehov i et nettstedsprosjekt
26.04.24

Hvordan få en grønnere nettside med lavere CO2-utslipp?

Visste du at du med enkle grep kan få en nettside som bidrar til at verden blir et litt bedre sted for de som kommer etter oss? Dette er grepene du kan ta for å få en grønnere nettside

Grep som gir grønnere nettside
11.04.24

Vårrengjøring av nettsiden: liten vårpuss kan gi store resultat

Våren er gjerne tid for rydd, fei og puss i heim og hage. Men hvorfor ikke ta en vårrengjøring på nettsiden din også? En liten vårpuss av nettsiden kan nemlig gi store resultater.

Få vårrengjøringstips for nettsiden din
05.02.24

Hvorfor bruke ressurser på en profesjonell årsrapport?

Hvorfor bruke tid og penger på å utforme en profesjonell årsrapport som er godt designet når du i utgangspunktet kan levere et tettskrevet Word-dokument? Det handler først og fremst om to ord: kommunikasjon og omdømme.

Derfor bør du bruke ressurser på årsrapporten

Betalingsløsning på Facebook og Insta: dette kan bli konsekvensen

Konsekvensene kan bli store for bedrifter som bruker Facebook og Instagram til markedsføring nå som Meta har innført betalingsløsning for brukerne.

Dette kan skje om brukerne må betale for Facebook og Instagram
15.06.23

Slik løser du webanalyse etter 1. juli 2023

Hvordan løser du webanalyse etter 1. juli 2023, den magiske datoen for når den gamle versjonen av Google Analytics slutter å fungere?

Slik løser du webanalyse etter 1. juli 2023