Skrevet av Merete Dagsgard
Sist oppdatert 02.02.23
I 2020 har vi møtt mange spennende kunder og gledet oss over å få levere bra arbeid til gode prosjekter. Vi har også møtt oss selv.
Vi så et byrå som har vokst med årene. Vi teller flere hoder, èn ny geografisk plassering, flere fagområder og mer spisskompetanse. Det er vi stolte av, og det fortjener et løft i egne sko!
Vi så et klart behov for en ny identitet som speiler bedre hvem vi er i landskapet vårt, og som viser hva vi kan få til sammen med kundene våre. Vi trengte også friere spillerom i måten vi kommuniserer på, nå og i framtiden.
En slik prosess gjennomfører vi til vanlig med kundene våre. Nå skulle vi gjøre det for oss selv! Det fine var at vi naturlig gikk til metodene vi vet fungerer med kundene våre. Hvordan vi har jobbet med vår egen merkevare, forteller vi gjerne litt om her.
Det viktigste først; kartlegging av problem, mål og målgruppe. Vi satte en fot, egentlig begge bein, i bakken og hadde en felles visjon om å skape dette selv på huset parallelt med våre kundeprosjekt. Team ble satt sammen, og med aktive prosjektdeltakere forankret vi alle trekk i den nye identiteten løpende, sammen.
Vi snakker flere måneder fra kickoff til lansering, og trengte derfor en realistisk framdriftsplan og prioriteringsliste – vi arbeidet i faser. Med nok tid brukt til kartlegging og forankring, så vi at vi kunne arbeide fritt på tvers av fagområder over tid, og løse problemstillinger underveis. Det har spart oss for tid i produksjonen.
Alle i Haus har plukket DMT-bokstavene fra hverandre, snakket om verdiene våre, kjørt en navneprosess, redesignet hele vår visuelle identitet og begynt å la identiteten få leve litt om litt i ulike flater og kanaler. Mer kommer – vi har valgt å arbeide raskt sakte, stødig etter behov og hva som fungerer – og ikke.
Framdriftsplanen sier at vi i dag har lansering og at vi i morgen allerede har kickoff for resten av markedsmateriellet vi trenger. En av oppgavene der er å invitere deg til Haus-fest før året er omme.
Med en historie på 21 år vil nok mange fortsatt kjenne oss som DMT en stund framover. Det er naturlig, og fint, for vi har en historie vi er stolte av. Og vi er de samme folka som før, bare mer.
Snakk med oss i Haus
Se arbeidene våre
Se tjenestene våre
Lær noe nytt og få gode tips fra bloggkonseptet vårt «Raus»