Raus

Etter å ha skapt verdi for små og store bedrifter i mer enn 21 år, har vi lyst til å dele noen av erfaringene vi har høstet med deg.

Vi har derfor lansert konseptet RAUS, der vi deler smarte tips og gode råd om hvordan bedriften du jobber i kan jobbe for å nå målene sine.

Vi deler også ukentlige tips i podcasten HausPodden.

21.02.23

Kravspesifikasjon for nettside: hva, hvorfor og hvordan?

Planer om ny nettside? En god kravspesifikasjon hjelper deg å få mest mulig igjen for investeringen din.

Derfor hjelper kravspesifikasjonen deg å få en god nettside
21.10.22

Hvordan lykkes med en strategiplan?

Hvordan lykkes med en strategiplan for en virksomhet eller organisasjon? Dette er er den ideelle strategiprosessen som hjelper deg.

Slik lykkes du med strategien
13.10.22

Hva er en strategi?

Enkelt forklart handler en strategi om det en virksomhet skal leve av i fremtiden. Men for å få forståelse av hva strategi er, må vi gå litt mer i dybden.

Dette er strategi
29.09.22

Hvordan lage en markedsplan? Dette bør den inneholde

Hvordan skrive en markedsplan for bedrifter? Vi gir deg en ryddig guide med oversikt over hva markedsplanen din bør inneholde.

Slik lager du en markedsplan
02.09.22

HausPodden – smarte tips og rause råd fra fagfolka i Haus

Hvordan kan bedrifter nå små og store mål – uten at det nødvendigvis koster skjorta? Få smarte tips og rause råd fra fagfolka i Haus i denne podcasten.

Lytt til HausPodden
26.08.22

Hvorfor er bærekraft lønnsomt for bedrifter?

Du har sikkert hørt at bærekraft er lønnsomt. Forsåvidt ikke vanskelig å tro sett fra et miljøperspektiv, men hvorfor er bærekraft lønnsomt for bedrifter reint økonomisk?

Derfor er bærekraft lønnsomt
19.08.22

«Grønn» virksomhet? Gjør en innholdsrevisjon nå!

Omtaler du virksomheten din som «grønn» eller «bærekraftig»? Da bør du sørge for å revidere innholdet ditt med jevne mellomrom.

Derfor bør grønne virksomheter revidere innholdet
23.06.22

Dette må du gjøre før Google Analytics slutter å funke

Det er fem ting som er gull å gjøre i god tid før Google skroter flaggskipet sitt Google Analytics. Her er prosessen som sikrer deg best mulig analyse- og forbedringsgrunnlag også etter at analytics er avgått med døden.

Dette bør du gjøre når analytics slutter å funke

Hvilket verktøy bør du bruke til nettsideanalyse?

Usikker på hvilket verktøy du bør bruke til nettsideanalyse etter alt styret rundt Google Analytics, GDPR-trøbbel og utfasing av standard analytics til fordel for Google Analytics 4? Vi guider deg ut av forvirringen.

Se tips til analyseverktøy for nettsider
19.05.22

Trenger alle organisasjoner både visjon og strategi?

Trenger du egentlig en visjon og en strategi uansett hvor liten eller stor organisasjonen din er? Vår objektive mening er et rungende «jepp». Men hvorfor?

Derfor trenger du visjon og strategi