
Opplev Alvdal
Hvordan sette Opplev Alvdal på kartet, slik at så mange som mulig fikk øynene opp for hva Alvdal har å by på en sommer som i stor grad var preget av norgesferie? Lag en Facebook- og Instagramkampanje!

Vi fikk oppdraget med å synliggjøre Opplev Alvdal, og vi lagde derfor en Facebook- og Instagramkampanje. Kampanjen var todelt da Opplev Alvdal ønsket å treffe folk i planlegging- og inspirasjonsmodus før alle ferieplanene var lagt, men også ikke minst treffe folk på reisefot.
Løsningen
Løsningen ble flere ulike sommerkampanjer med egne landingssider for hvert tema; Naturopplevelser, familieaktiviteter og tips- og råd til hvordan du kunne tilbringe dagene i Alvdal. På denne måten ga vi riktig og relevant innhold til målgruppen.

Dobling av besøket på nettsiden
– Opplev Alvdal ønsket å sørge for at så mange nordmenn som mulig fikk øynene opp for hva Alvdal har å by på gjennom en sommer som i stor grad var preget av norgesferie for de fleste. Sammen med Haus utviklet vi kampanjer sammen med digital turistinformasjon som bidro til over dobling av besøket på våre nettsider. Uten tvil en suksesshistorie!, sier Audun Lutnæs, leder i foreningen.

Digital markedsfører, Hege C. Abelson, som har hatt ansvar for prosjektet, synes dette har vært et kjempegøy og lærerikt prosjekt.
– Hele kampanjen engasjerte meg! Jeg fulgte jevnlig med for hele tiden kunne optimalisere annonsene, og testet underveis hva som fungerte best i form av video, bilder og tekst. For Opplev Alvdal var det helt klart ulike bilder satt sammen i en collage som var en hit, noe som også er forståelig da dette forsterket budskapet enda bedre.
– Ikke minst var det gøy å se at kampanjen engasjerte andre også, da det totalt ble over 100 delinger og over 1000 innleggsreaksjoner på de ulike annonsene. Det kan vi like!

Lyst på kongeplass på Google, la fagfolk ta seg av sosiale medier for deg, eller hanke inn flere kunder på Instagram?
Ta en prat med en av de digitale rådgiverne i Haus, og se hva vi kan hjelpe deg med.