Finnskogtoppen SPA & Velværehotell
Med nytt design, integrert bookingløsning og forbedret brukeropplevelse, er Finnskogtoppen Spa og Velværehotell rigget for nå- og fremtiden.
Referanse fra 2023
Nærheten til naturen på Finnskogen er et sentralt element i hverdagen for Finnskogtoppen SPA & Velværehotell. Hotellet i de dype skoger nær svenskegrensa har lang fartstid, og har med årene måttet tilpasse seg tiden de står i. Uten noen naboer og forstyrrelser fra omverdenen, i en huldreaktig mystikk, finner du lettere tiden til å bare puste og roe helt ned.
Den gode atmosfæren du omsluttes av både innenfor og utenfor hotellet var noe vi ønsket å gjenspeile i nettsiden av finnskogtoppen.no. Eksklusivt, men jordnært. Brukervennlig og enkelt, men stilrent.
En dag på Finnskogtoppen sammen med de to Theresene, gjorde at vi tre Hauserne Ingrid (grafisk designer), Rune (prosjektleder) og Hanne (digital markedsfører) kunne forstå historien og det som er Finnskogtoppen bedre, før vi gikk i gang med design og oppsett.
Luftig og lett design
Ingrid skisset opp hele nettsiden på ulike flater, i et design basert på den eksisterende profilen. Hun fokuserte på å gjøre nettsiden lett, luftig og ren – samt brukervennlig. Vi gjorde en søkeordsanalyse for å enklere kunne rydde opp i informasjonen som lå dobbelt på mange sider. Dette ga også en enklere navigering og mer strukturert meny.
Kalenderen med ulike aktiviteter ble videreført fra den gamle siden, men med et oppdatert design som passet inn med siden ellers. Fokus på enkel og tilgjengelig informasjon var viktig, da mange av gjestene også deltar på aktiviteter utenfor planlagte arrangementer, når de bor på Finnskogtoppen.
Brukervennlig bookingløsning
Finnskogen SPA & Velværehotell er ikke et typisk overnattingssted eller hotell i den forstand. Dette er et sted hvor man kan finne seg selv, sette livet på pause, komme seg litt vekk. Dette var sentrale poenger i utformingen, hvor pakker og bookingløsningen var det viktig å få på plass. De ønsket også å forenkle arbeidshverdagen for de ansatte, ved å få bookinger direkte inn via nettsiden.
Sammen med BookVisit integrerte vi bookingløsning på nettsiden, som gjør det enkelt for kunden å bestille sitt opphold, en pakke eller et gavekort direkte på nettsiden.
«Vi er veldig, veldig fornøyde med nettsiden, og den ble enda bedre enn vi hadde håpet på. Vi opplever også at vi får mindre henvendelser med spørsmål nå enn tidligere og er sikre på at det er den nye nettsiden som er årsaken til dette. Kundene finner rett og slett informasjonen mye lettere nå.
Haus ga oss mange gode tips når det kom til struktur, oppsett og gode råd om innhold og søkeord. Designmessig er vi også så imponert. Den ble akkurat slik vi ønsket (eller ja, enda bedre). Vi føler at Haus virkelig har lyttet til ønskene våre.
Vi merket tidlig i prosessen at «her er det folk som kan saken sin» og den følelsen har vi hatt hele veien. Vi kunne ikke være mer fornøyde og vil anbefale Haus på det sterkeste.»
Therese Eriksson
Økonomi og Markedsføring, Finnskogtoppen
Kanskje det kan friste med ro og avkobling? Ta en titt på nettsiden til finnskogtoppen da, vel.
Les gjerne andre aktuelle artikler på fagbloggen: