Green Aroma

Green Aroma kom til oss med et logoforslag og produkter i produksjon, men trengte hjelp med emballasjedesign og nettbutikk. Løsningen ble et delikat design på både produktene og nettbutikken.

grafisk fremstilling av nettbutikken til green aroma på mobil
forsiden til green aroma på en laptop

Referanse fra 2024

Green Aroma er et nyetablert merke som selger eteriske oljer og diffusere. De kom til oss i Haus og trengte hjelp med etiketter, emballasje og nettside før jul i 2023 da produktene var under produksjon. Og før sommeren kunne vi endelig lansere den nye nettsiden og vise frem de nye produktene!

Behovet: Emballasje og en salgskanal

Gründerne Arild og Christer ønsket å selge eteriske oljer med naturlige ingredienser, og diffusere. De trengte da produktemballasje samt et sted å selge disse produktene. Grafisk designer Ingrid fikk i oppgave å designe etiketter til 15 ulike oljer og to ulike sprayer, samt emballasjeesker til disse og diffuserne. I tillegg måtte det designes en nettbutikk hvor de kunne selge produktene.

en hånd løfter opp en pillow mist fra green aroma fra et bord med to flasker og esker
Fargene på emballasjen gjenspeiler følelser og farger fra naturen.
nærbilde av oljeflasker fra green aroma
Etiketter og emballasjedesign til eteriske oljer.
en hvit diffuser og fire oljer fra green aroma står på et bord med en blomst
I nettbutikken finner du også en gaveeske med utvalgte oljer.

Løsningen: Delikat design og nettbutikk

Green Aroma ønsket en emballasje med et delikat og eksklusivt design, samtidig som man skulle se at dette var naturlige produkter. Hver olje fikk sin egen farge som gjenspeilet duften, og som også ga eskene egne farger. De 15 ulike oljene balanserer hjemmets atmosfære med 100% naturlige aromadufter, og dette var noe vi ville gjenspeile i nettbutikken.

Gründer Arild Eriksen er fornøyd med løsningen: «Veien fra idé til ferdig produkt var veldig kort med Haus i ryggen. Med kommunikasjon som var enkel å forstå følte vi at vi hadde god kontroll gjennom hele prosessen. Kombinasjonen av kompetanse og vilje gjorde Haus til en samarbeidspartner vi med glede jobber med igjen.»

grafisk fremstilling av nettbutikken til green aroma på mobil
Den delikate nettsiden er behagelig for øyet og du kan enkelt klikke hjem produkter rett i postkassen.

Med et lite og eksklusivt utvalg av produkter trengs en liten og eksklusiv nettbutikk. For å skape en rød tråd trakk vi linjer mellom produktene og designet på nettsiden for å gjøre helheten gjenkjennbar. Kari og Hanne hos oss bygget nettbutikken, publiserte produkter og innhold. Grunnlaget for synlighet for den nye merkevaren bygges gjennom nettbutikken, så videre jobb for Green Aroma blir å sørge for at innholdet på nettsiden gir dem både trafikk og deretter salg. Nettbutikken ble lansert før sommeren, og nå gleder vi oss til å se hvordan produktene blir tatt imot på markedet.

«Vi følte oss godt ivaretatt under hele prosessen og vi er spesielt fornøyde med hvordan Haus utformet et delikat og tiltalende design på vår nettside. Vi satte stor pris på egne dedikerte kontaktpersoner som alltid var tilgjengelige for spørsmål og råd.»

Christer Norland, Green Aroma

Det er alltid gøy å være med fra start, så vi i Haus takker Green Aroma for samarbeidet så langt, og gleder oss til å følge dere videre på veien. Ta gjerne en titt på nettsiden til Green Aroma og kanskje du fristes til å klikke hjem en deilig eterisk olje og en diffuser for en bedre atmosfære der du oppholder deg 😉

For en kunde! Dette fikk vi levere:

Vi har mange flott mennesker og flinke fagfolk i Haus, og disse hadde den største jobben med dette prosjektet:

Bilde av Ingrid Eggset, AD/Grafisk designer i Haus Byrå

Ingrid Eggset

AD/Grafisk designer og UX-designer

911 75 424
ingrid@hausbyra.no

Bilde av Hanne Grøtli Løkken, digital markedsfører i Haus Byrå - stående bilde

Hanne Grøtli Løkken

Digital markedsfører og prosjektleder

993 61 410
hanne@hausbyra.no

Kari Olstad

Kari Olstad

Utvikler og digital prosjektleder

913 97 918
kari@hausbyra.no