Stryvo: Ny visuell identitet

Stryvo ønsket en visuell profil som gjenspeiler både historien og ambisjonene deres. Resultatet ble et moderne og fleksibelt design som skiller seg ut, og gir stolthet internt. Allerede på Nor-Shipping fikk standen deres stor oppmerksomhet: «Vi har fått enormt mye skryt […] en skikkelig ice breaker», som kunden selv sier. Nettsiden lanseres etter sommeren.

Visning av Stryvo sin stand, skissevisning
Stryvo sin stand, skissevisning

Stryvo er et lite stykke industrihistorie. For 75 år siden ble Stryn Vognfabrikk etablert med kun én ansatt. I dag er Stryvo en bedrift med hundre medarbeidere som leverer produkter og tjenester av høy kvalitet i Norge og globalt. Stryvo er en mekanisk produksjonsbedrift som både designer og produserer deler og komplette løsninger. Hos Stryvo finner man mennesker med faglig tyngde og ekte engasjement. 

Behovet / utfordringen

Stryvo hadde behov for ny visuell identitet og en mer helhetlig profil til bruk på flere flater og kanaler. Bedriften har utviklet seg og vokst, og trengte en profil som kunne skille dem tydelig fra konkurrentene og samtidig bygge stolthet blant ansatte og kunder.

I Stryvo er menneskene sentrale – både som ansatte og kunder. Dette kommer til uttrykk i kjerneverdien: Moglegheita til å skape. Saman.  

Stryvo bygger team, involverer og utvikler medarbeidere for å skape trygghet, engasjement og mestring. Neste steg er innovasjon – gjennom kontinuerlig forbedring og utnyttelse av teknologi for å påvirke en verden i endring. Derfor er visjonen: Vi skapar framtidas løysingar.

Stryvo sin visjon

Løsningen: Ny visuell identitet og ny nettside

Vi utviklet en ny visuell identitet basert på innsiktsarbeid og tett dialog med Stryvo. Arbeidet startet med et oppstartsmøte for å avdekke mål, behov og bruksområder. Deretter videreutviklet vi logo, fargebruk, typografi og grafiske elementer, slik at uttrykket ble tydeligere, mer moderne og bærekraftig.

En ny nettside er også under utvikling – den lanseres etter sommeren, og vil være en viktig del av den helhetlige profilen.

Ulike måter å vise den nye profilen på roll-ups.
Beachflagg
profileringsartikler (flasker) for Stryvo
Ny flaske og thermokopp

Resultat

Den nye visuelle identiteten har gitt Stryvo et lettere, mer fremtidsrettet uttrykk – godt tilpasset rollen som lokal samfunnsbygger og internasjonal leverandør. Profilen er tydelig og fleksibel, og fungerer godt på alt fra roll-ups og beachflagg til digitale flater.

Dette har vært et prosjekt preget av godt og tett samarbeid. Vi er stolte av resultatet – og ikke minst av tilbakemeldingene fra Stryvo:

«Vi har fått enormt mye skryt for standen vår på Nor-Shipping. Både fordi vi skiller oss ut med fargene, samt at vi har et design som får folk til å stoppe opp og lure på hva vi driver med. Vi har til og med brukt illustrasjonen aktivt til å forklare besøkende hva vi gjør. En skikkelig ice breaker. Vi er superfornøyd»

Christine Evensen, Marketing Manager

Er du nysgjerrig på hvordan en visuell identitet kan styrke merkevaren til virksomheten du jobber i? Ta kontakt med oss om visuell identitet.

Dette fikk vi levere

Vi har mange flott mennesker og flinke fagfolk i Haus, og disse hadde den største jobben med dette prosjektet:

Bilde av Merete Dagsgard, grafisk designer i Haus Byrå

Merete Dagsgard

Grafisk designer (sluttet i Haus i 2025)

Bilde av Ingrid Eggset, AD/Grafisk designer i Haus Byrå

Ingrid Eggset

AD/Grafisk designer og UX-designer

911 75 424
ingrid@hausbyra.no

Bilde av Hege Cecilie Abelson, digital markedsfører i Haus Byrå

Hege C. Abelson

Digital markedsfører, UX-designer, prosjektleder og partner

419 34 859
hege@hausbyra.no

Bilde av Hanne Grøtli Løkken, digital markedsfører i Haus Byrå - stående bilde

Hanne Grøtli Løkken

Digital markedsfører og prosjektleder

993 61 410
hanne@hausbyra.no